temes

11 de nov. 2013

MARATÓ DEL MONTSENY



Surto amb ganes de córrer i de gaudir d’una bona cursa al Montseny, de retrobar-me amb grans amics i si pot ser, d’esgarrapar uns minuts al crono de l’any passat, tot i que se que em costarà doncs últimament no he entrenat gaire per muntanya.
La primera part és corredora i ràpida, m’agrada que sigui així, dóna temps a escalfar la maquinària i ja tindrem temps de pujar , baixar i caminar.
El grup de quasi bé mil corredors s’estira i em vaig col·locant al lloc que em pertoca a la cursa, entre els cent primers més o menys.
Se’m  ha fet una mica llarga la pista però per fi arribem a Sant Bernat i comença la primera pujada important. Pujo amb energia i avançant corredors. No tinc cap problema, tot rutlla, no em fa mal res i tinc la motivació per seguir pujant amb força.
A dalt del coll de l’Home Mort i bufa una mica de vent però la temperatura és prou bona. La baixada fins a Sant Marçal la conec molt bé, l’he feta cents de vegades però això si, al meu ritme. Jo només tinc una marxa en baixada ja sigui entrenant, en cursa o de passeig. En passen corredors i més corredors, l’un darrere l’altre, i no hi puc fer res. Tinc un problema a les baixades, ja ho sé, no puc anar més depressa i els turmells em fan mal. Potser és un problema de propiocepció o de psicomotricitat o jo que sé, en fi, jo a lo meu, xino-xano, esquivant les pedres i vigilant on poso els peus entre les fulles, trepitjant ous vaja...
A l’avituallament de Sant Marçal paro i omplo els bidons i tornem-hi. La pujada a les Agudes també la conec bastant bé i mica en mica torno a atrapar a tots els que m’han passat. Si jo sóc mal baixador aquests que m’envolten, amb tots els respectes, són pitjors pujadors, perquè molts ho fan esbufegant, rondinant, queixant-se i desitjant que s’acabi, no ho entenc, però que em vingut a fer aquí?
Arribo a dalt bastant bé, fresc i amb cames encara, fem la cresta que ens porta fins al Turó del Home i recordo aquest punt del any passat, on vaig tenir una petita davallada, avui estic gaudint, les cames em van soles i vaig guardant una miqueta per l’ultima baixada perquè em farà falta.
Ens anem fent la goma amb una colla de corredors, ara tu al davant, ara jo, entre ells la segona dona que a la llarga baixada final em fotarà l’últim atxassu del dia. Em passen vuit, deu, dotze corredors però jo vaig content, satisfet, perquè  quasi bé tinc una altre marató superada, només em falten els vuit kilòmetres finals que els faig a ritme suau intentant no desgastar massa el cos i  de no fer-me mal.
Arribo altre vegada a Sant Esteve feliç, satisfet, havent regulat quan calia i corrent amb seny i sobretot sobretot, havent gaudit moltíssim.
Aquest any 2013 està sent ple de sensacions oposades, porto fetes set maratons (si conto els 50km pista com a marató) i continuo pensant que es la distància en que em trobo més còmode, oposades perquè si bé tenia grans projectes amb curses llargues de referència, aquestes no han assolit l’objectiu i en canvi he gaudit com mai improvisant i corrent distàncies mes curtes.

Marató del Montseny. 42km  2700m+
5h31m. 72è classificat 15è veterans.













Arxiu del blog