temes

18 de set. 2011

68 ena TRAVESSIA DE L'ESTANY, BANYOLES



Plovisqueja altre cop sobre l’estany, avui estic més tranquil, nedaré 2000 i pico de metres com faig sempre i cap a casa.
Sortim mil nedadors entre mig d’empentes i de cap a l’aigua. La temperatura està prou bé i de fet a fora estava agafant fred. No puc nedar, tot son cops de colze i mastegots per tot arreu, semblem un banc de peixos atrapats a la xarxa. Mica en mica vaig agafant ritme però de tant en tant em salta una puntada de peu o un cop de mà que em destrempen, collons! així no puc nedar, necessito concentració. M’obro cap a la dreta per buscar espai, la intenció era seguir el cable que hi ha al fons de l’estany però es clar, tothom ha tingut la mateixa pensada i és impossible nedar còmode allà al mig.
Bé, ara estic millor i nedo amb força, començo a deixar nedadors enrere i em creixo, estiro força el braç i vaig molt  i mot bé, però de seguida em torno a trobar un altre tap. M’obro encara més cap a la dreta i ara si, vaig sol, nedant amb ganes i força molta estona.
Una pala de rem a davant meu es mou, aixeco el cap i el noi del caiac em senyala la direcció que haig de seguir doncs gairebé estic arribant a una banda de l’estany i veig els esquitxos  dels nedadors molt lluny. M’he despistat un colló, diguem que ha sigut com una “sortida de via”, ja ja.
Em torno a encarrilar i de nou m’uneixo al grup, torno a rebre un parell de collejas molt desagradables i apa tornem’hi, m’obro una mica més.
Al cap de poc, torno a veure el caiac i els nedadors a lluny, lluny enllà. No hi ha manera de nedar recte, que hi farem. Amb tot ja gairebé arribo, osti, se m’ha fet curt i tot!, començo a veure plantes i algues al fons i es que ja em queden només 100 metres. Nedo esprintant i content d’arrivar i gens cansat entre mig de molts altres.
Finalment he fet una bona travessa i deixant de banda aquests petits incidents les sensacions han sigut molt bones, si mes no, molt millors que fa 15 dies a Sau. Una travessa divertida i multitudinària, potser una mica massa, doncs aquest any entre la petita, la femenina i la masculina, gairebé 2200 nedadors.
 40 minuts i 40 segons, 635è classificat de 1098, 68 de la meva categoria.




Arxiu del blog