galopaquegalopa
temes
- curses de muntanya (132)
- córrer (88)
- curses varies (62)
- ultra (60)
- entrenament (56)
- marató (44)
- burros (38)
- mitja marató (36)
- gossos (32)
- canicross (26)
- KV (23)
- Spartathlon (23)
- matagalls (21)
- sortides (20)
- 24hores (14)
- bici (12)
- bombers (12)
- cros (12)
- marató asfalt (11)
- 100km (10)
- 10000 (9)
- Triatló (9)
- pista (9)
- puigmal (9)
- natació (8)
- 6 hores (4)
- historial (1)
23 de juny 2026
CURSA RAMON OLIU, CANTONIGRÒS.
MARXA JUFRÉ RIUPRIMER
11 de juny 2026
TRAIL BERGUEDÀ, CAMPIONAT CATALUNYA VERTICAL FCA
17 de maig 2026
VERTICAL SANTA BÀRBARA, ANGLÈS.
10 de maig 2026
CURSA TRES COMARQUES, ALPENS
La cursa d’Alpens @cursa3comarques enguany a fet 35 anys, això no ho pot dir qualsevol, una cursa de poble, feta amb estima i sense pretensions, hi havia de ser-hi.
22 d’abr. 2026
10K LAREDO
No hagués dit mai que correria una cursa així,
una cursa amb un nivell altíssim, tant, que el que faig jo no sé si se’n pot
dir córrer. El guanyador va fer 26’55 i els 100 primers van baixar de 30
minuts, mare meva com corren! bé, de fet jo no la vaig córrer aquesta, si no la
que van fer dues hores abans, la popular.
Em va agradar que fos així perquè vaig poder
veure en Genís fer un 29’39 i també veure les arribades de tots els corredors,
veure fer el rècord del Japó, el record d’Europa de dones amb un estratosfèric
29,50 i en definitiva veure els millors.
A nivell personal va sortir un 40’26, però no
em va anar massa bé, vaig sortir massa ràpid i hi havia molta gent, vaig sortir
de molt endarrere i vaig voler recuperar fent ziga zaga, total que el primer km
a 3’40 i ja tocat per la resta de la cursa. Em va faltar gestió de l’esforç i
estratègia, i es que tampoc he fet tants 10k i també s’ha de saber fer, però
vaja, tampoc estic per fer gaire menys.
Però content de tot plegat, una cursa molt
guapa, ràpida i en un indret ben maco. Un cap de setmana genial.
20 d’abr. 2026
16ENA VOLTA A L'ESTANY
Fa dos diumenges vaig córrer la cursa de la
volta a l’Estany, de 6’5km, un lloc que hi he fet molts entrenaments i que
sempre m’agrada tornar-hi. La intenció era córrer la mitja marató, però
últimament estic de rebaixes i ja no faig aquelles quilometrades que feia
abans. La mitja aquesta la vaig fer fa 12 anys, quan anava cap a Porqueres i
Camós, res a veure amb la d’ara.
M’ho vaig agafar com un test per els 10k de
Laredo, i va sortir prou bé. Volia baixar de 4’/km i em va sortir a 3’59, així
que genial. Sempre dic que en ser-hi ja en tinc prou, seguir entrenant i
corrent, i sempre amb algun repte per davant, encara que sigui petit. Però
també sempre dic que cada vegada costa més, ja ho sé, em repeteixo, però es que
es la veritat. Cada any que passa, corrent, ja és un èxit, i no, no ploro, ans
al contrari, super content de poder continuar.
Així que res, una matinal esportiva més, fent
créixer i participant de l’esport popular en una cursa discreta i amb un
resultat també discret però satisfet. Mentre tingui cames seguiré
galopant.
17 de març 2026
MARATÓ DE BARCELONA 2026
Aquesta marató l’he fet set vegades 2007
(3’59), 2014 (3’10), 2015 (3’03), 2016 (3’10), 2017 (3’16), 2018 (3’05) i 2026
(3’18). Una marató et posa sempre al teu lloc, sempre, no perdona res i la
d’enguany no va ser una excepció. Les darreres sis setmanes vaig entrenar
poquíssim, trampejant lesions i molèsties vàries i em vaig posar a la línia de
sortida, una vegada més, sense cap més intenció que acabar. Però la marató no
t’ho posa mai fàcil i vaig haver de lluitar-la fins a l’últim metre.
Fa un airet fresc a Barcelona de bon matí, vaig
amb els amics del CA Vic, cada un amb el seu particular objectiu, el meu no és
cap altre que sobreviure. Vaig intentar entrenar-la “bé” però que va, al segon
mes ja anava rustit, però vaja, que he sumat bones tirades i bones sessions a
la pista i en veritat no “estamos tan mal”l.
Sortim al primer calaix, a darrere els
keniates, al puntuar pel campionat de Catalunya i d’Espanya, ho fan així. Ja em
va passar a la marató de Castelló però
no hi havia tanta gent, aquesta vegada tinc trenta dos mil corredors a darrere.
Mare
meva, a la sortida em passen per sobre i jo que intento anar al meu ritme però
es molt difícil, em deixo portar i el primer km el faig a quatre i poc.
M’atropella la llebre de 2’45 i milers i milers de corredors més ràpids que jo.
Estic així fins al km 12 mes o menys. Tot bé, un pèl ràpid però tot al seu
lloc.
Començo a gaudir de córrer, ritmillu i pim pam,
m’encanta. Però de seguida m’atrapen els més ràpids del següent calaix, que
havien sortit 10 minuts mes tard, cops de colze, alguna empenta i massa gent la
veritat.
Passo la mitja amb 1h 36m, molt còmode, però al
km25 ja vaig demanant l’hora. Al km 27 em vull morir i al 30 penso seriosament
en abandonar, tinc les cames garratibades i el ritme ha baixat
considerablement. I doncs? Que et pensaves gamarús? Però res, tiro del que se’m
dona més bé; aguantar i patir.
Del 30 al 37 es un putu martiri, però encara
marco parcials a 4’40, va, que només es tracta de paciència, però els últims
tres se’m fan eterns i corro arrossegant els peus
Però per
fi arribo una vegada més a la línia de meta d’una altre marató, aquesta vegada
no se’m neguen els ulls ni hi sé veure la èpica, simplement sento un gran
alleujament i res més.
Però una vegada a casa em sento veritablement
satisfet, he superat la meva 43ena marató, he patit el que no està escrit, però
al final el que queda és un pòsit a l’anima molt difícil d’explicar.
Que perquè corro maratons? Doncs no ho sé la
veritat, fàcil no és, i cada vegada costa més, però mira tu, aquí estic.
I res, al final 3h18m, 7è de Catalunya i 12è
d’Espanya M55
Gràcies a tots, especialment a en Roger i en
Mia que ens van fer un avituallament
collonut i felicitar als companys del CA Vic per una gran matinal.
19 de febr. 2026
MITJA MARATÓ DE BARCELONA
Diumenge passat vaig córrer la mitja marató de
Barcelona, aquesta cursa ja la vaig fer el 2009 i el 2015, aquest any amb 36
mil corredors, una barbaritat, massa gent pel meu gust. Problemes per córrer,
per moure’t abans i després de la cursa i problemes per tot. Un bany de masses
en tota regla.
Esportivament va anar regulín, però més o menys va sortir el que venia a buscar. Vaig
sortir una mica més alegre que a Granollers però de seguida una “quasi-lesió”
que arrossego de fa tres setmanes no em va deixar obrir gas, de fet, venia
d’una aturada de quinze dies i tot just acabava de reiniciar els entrenaments.
Una inflamació al tendó del tibial posterior que em va fent la guitza.
Però vaig anar marcant bons ritmes a cada
quilòmetre, llevat dels avituallaments, on havia de parar per poder beure.
Aquesta moda de no donar ampolles es una merda, et donen un got amb dos dits
d’aigua i jo m’ho foto tot per sobre, no sé beure així, la veritat, però vaja,
és el que hi ha.
La zona del tendó em va anar molestant però va
aguantar, i els últims tres quilòmetres se’m van fer llargs de collons
intentant mantenir el ritme, però mes o menys ho vaig fer.
Al final 1:28’46, a 4’08m/km que ja està bé.
Aquesta setmana segueixo amb molèsties, em fa
mal, la veritat, a més, de córrer malament, se'm va carregar la zona del maluc.
Res,
misèries de runner...
18 de febr. 2026
MITJA MARATÓ DE GRANOLLERS
Com a preparació de la marató de Barcelona, el
diumenge vaig córrer aquesta mitja, bé, de fet, la corro gairebé cada any,
aquesta va ser la meva 18ena vegada. Haig de dir que ha sigut de les millors
que recordo, malgrat la pluja.
Vaig sortir molt conservador, a ritmes còmodes,
potser una mica massa i tot, però vaig fer un progressiu tota la cursa, anant
de menys a més i acabant molt sencer i a ritmes per sota de 4. Al moment de
sortir feia molta mandra la veritat, notar com l’aigua t’entra pel clatell i et
baixa per l’esquena, però una vegada vaig arrencar ja no hi vaig pensar més amb
la pluja. Vaig sortir sense escalfar, cosa que no faig mai, només la distància
del cotxe a la sortida.
Els km em passaven ràpid i amb un no res ja era
a la Garriga, de tornada vaig fer alguna apretadeta però sense flipar-me i a la
llarga recta fins a l’arribada vaig gaudir moltíssim, em vaig trobar en Genís
que em va acompanyar un trosset i em va fer córrer ràpid els últims km. Tot va
anar rodó.
El pitjor va ser la tornada cap al cotxe, es va
tornar a posar a ploure amb ganes i no el trobava, anava fent carrers amunt i
avall, moll i cansat i que va, no recordava on collons l’havíem aparcat, al
final vaig haver de trucar que em vinguessin a buscar, sóc un desastre...
Vaig fer 1h 31m, que per ser un entrenament ja
està bé, si m’arribo a apretar els cargols baixo de l’hora i mitja sobradament,
però no calia, aquesta setmana cal seguir entrenant, si la puta pluja para
algun dia...
El millor poder compartir amb els companys del
CA Vic, arribar a casa sencer i sense molèsties i poder seguir corrent.
Va! Gas!
































.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)










