temes

1 d’ag. 2023

40ÈME EDITION ASCENSION PÉDESTRE DE LA BONETTE

 

Portava tot l’any sentint a parlar a la Laia d’aquesta cursa, així que aprofitant per estar uns dies de vacances, cap a França que anem. Aquesta es un tipus de cursa que m’agrada molt; una cursa de muntanya, a la muntanya, amb desnivell, però per asfalt, com la pujada a coll de Pal, al coll de Barraques, o al Pico Veleta, totes elles exigents i maquíssimes.

Aquest mes de Juliol em vaig proposar córrer 500 km com a preparació per a les 100 milles d’aquí 15 dies, i aquesta cursa, la de la Bonette, no la vaig preparar específicament, simplement estava a dins dels entrenaments d’aquests 500km.

No sé si en tindré prou, però la veritat es que he acabat bastant rustit: encadenar quatre setmanes amb mes de 120km a les potes i a més afegir-hi una sortida en bici de 150km cada setmana m’ha deixat tou, així que aquesta cursa a final de mes ha sigut com posar un punt i final i donar per finiquitat l’entrenament.

Sortida a les 7 del matí del bonic poble de Saint Etienne de Tinée, conec el circuit perquè el divendres el vam anar a fer en bici i el dijous vaig fer els últims 8km corrent, així que cap sorpresa. 26km de pujada amb un desnivell de 1600m fins al cim de la Bonette a 2800m,  too p’arriba...

Sortim junts amb la Laia però ella té un punt més de velocitat i mica en mica em va marxant, els primers quilòmetres són de “falso llano” però de seguida comencen les rampes i els quilòmetres al 7 i al 8%. Es tracta d’agafar un ritme prou ràpid i que les pulsacions no es disparin, cosa realment difícil, i més quan vas cansat de tot el mes, però bueno, jo no he vingut aquí a competir, simplement vull gaudir de la cursa, de l’indret i de tot plegat.

A cada revolt veig la Laia més lluny, es una gran corredora i ho farà bé, ho sé, he entrenat molt amb ella i he fet moltes curses i es tot un referent per a mí i una font d’inspiració, però jo avui no acabo d’anar bé, no trobo el ritme i em noto cansat.

Mica en mica però, les bones sensacions acaben arribant i a la segona meitat de la cursa començo a anar còmode, vaig passant corredors i quan me’n adono ja estic a la rampa final, un 15% i a 2800m+ que et deixen planxat, però res, això ja ho tinc, al final se’m ha fet curta i tot.

2 hores i 45 minuts, 39è classificat i 3er de iaios, i la Laia tercera fèmina amb 2h 33m

Doncs res, una nova descoberta, una cursa xulíssima en un indret preciós, i es que córrer a França cada vegada m’agrada més, aquí les curses són populars de veritat, sense tanta parafèrnalia ni tantes collonades, de fet, 40 edicions no ho pot dir qualsevol.

Va! Pròxima parada: 100 milles, de França, per descomptat...





















 

Arxiu del blog