temes

1 de gen. 2015

MÚXING




Amb les baixes temperatures d’aquests dies, he aprofitat per sortir amb els gossos i el tricicle. Es una activitat que porta bastanta feina; que si els arnessos que si les cordes, mosquetons, el tricicle, montar-ho tot.... però ha valgut la pena. Jo crec que tots tres ja van força bé i que aquest tercer gos (en Blau) a suposat un canvi substancial, ja que al no ser gossos específics per múxing i ser  tant lleugers potser els hi faltava una mica de potència.
 Son gossos que s’adapten molt bé a aquest esport, tot i que jo no hi entenc ni fava, no sóc educador caní, ni múscher ni res, sóc totalment autodidacta i ningú m’ha explicat com, però crec que he fet les coses bastant bé i ara tinc tres gosssos disciplinats, entrenats i que gaudeixen corrent amb mi.
La Traca es la líder indiscutible, no hi vol ningú al seu costat, ella corre sola i als ritmes que jo li marco, es tota pura passió i sembla que li vagi la vida, corre molt motivada i gairebé es la que fa tota la feina. Amb ella hi tinc una connexió especial, amb una mirada ens entenem i sé que no en tindré mai més cap de gossa com ella
La Xispa es una gossa molt diferent, si pot s’escaqueja i compleix més per disciplina que per gust, això no vol dir que no disfruti però li falta aquell punt. Amb tot, es una gossa amb molta energia i que entén perfectament la dinàmica de tot el que li demano, una altra cosa és que li agradi, però ella sempre cumpleix, es una gossa llesta com la gana i sempre va a remolc de la Traca.
En Blau encara és un cadell però amb deu mesos a après tot el que li he ensenyat i també algunes coses que ha après pel seu comte i de les altres. Tenir més d’un gos comporta molta més feina en la seva educació ja que entre ells també interactuen, aprenen els uns dels altres i jo a vegades quedo en un segon pla. Però amb paciència i anar treballant arribarem molt lluny.

Amb temperatures sota zero però amb un dia radiant, he recorregut tot el pla de la Calma amunt i avall, m’he fotut una trompada hi he caigut en un xargai i m’han demostrat que tot el que hem estat practicant a casa, també ho fan on sigui. Tenim uns gossos extraordinaris i a mi el que m’agrada és poder fer tot això amb ells.




Arxiu del blog