temes

29 de des. 2021

365

 


A finals de l’any passat, al mes de desembre concretament, vaig entrenar tots els 31 dies, estava començant a preparar el triatló de Platja d’Aro i em vaig adonar que no havia descansat ni un dia.

Va ser a llavors, quan em vaig proposar fer el mateix, tots els dies de l’any següent, el 2021. I així ha estat: 365 activitats esportives en un any.

Però la veritat es que he fet una mica de trampa, tot s’ha de dir.

 Al Gener vaig començar molt bé, em van sortir mes d’una activitat al dia, perquè molts dies doblava, però vaig decidir que només en contaria una. Així va passar el Febrer i el Març, fent unes 20 hores setmanals, però a l’Abril vaig trencar la ratxa: després d’entrenar vaig tenir una diarrea i uns vòmits molt forts que em van fer passar la nit a l’hospital, vaig tenir una gastroenteritis molt forta i una deshidratació severa.

Durant dos o tres dies vaig ser incapaç d’aixecar-me del sofà, així que vaig pensar que tots els dies que havia doblat, ja servien per tapar aquest forat. Es el que té marcar-se un mateix un repte, que tu poses les normes i les condicions, i t’hi vas adaptant segons s’escaigui per fer-t’ho venir bé.

A l’estiu també hi va haver algun dia que no vaig poder entrenar, però la feina que feia ja era suficient com per engegar el gps i marcar un bon recorregut, a algun foc forestal, per exemple, també algun dia de tallar i estellar llenya i feines agrícoles i ramaderes vàries, perquè l’exercici forma part del meu dia a dia i a vegades no distingeixo l’esport pur i dur, de qualsevol activitat física.

Al Juny em vaig fer un tractament amb factors de creixement al peu, per la fascitis plantar, i el podòleg em va dir que havia d’estar quatre mesos sense córrer i caminat molt poc. Vaig pensar que seria difícil mantenir el ritme d’una activitat diària però al final, entre la bici de carretera i la btt i sobretot nedant, ho vaig fer.

També hi ha hagut dies que només he anat a caminar una mica, i dies que només he fet 5k corrent, però el compromís sempre hi ha sigut, cada dia.

I si un dia, pel que sigui, no he pogut fer res, he mirat de fer dues o tres activitats el dia següent, portant en tot moment un control dels dies i de les activitats.

I fins avui. 365 activitats que m’han servit per agafar un compromís amb mi mateix encara més ferm. Sembla fàcil però no ho és, amb un any passen moltes coses i sempre hi ha dies que pel que sigui no va bé. Com ahir, que per exigències del guió covidià, em vaig quedar sense la cursa de Bellmunt...

Córrer, nedar, pedalar, caminar, muntanya, treball de força, raquetes, vies ferrades...una mica de tot i cada dia .Han sigut 1000km corrent amb 36000+, 5400km amb 97000+ de bicicleta, i 277000m de natació.

A veure aquest 2022 si sóc capaç d’inventar-me una altre tonteria d’aquestes,  que em serveixi per seguir fent el burro, gaudint de la natura, de l’exercici i de la vida.

Va!



Arxiu del blog