temes

6 de juny 2022

MARXA CICLOTURISTA JUFRÉ RIUPRIMER




 


Avui toca una mica de bici, vinga va. La marxa Jufré Riuprimer l’he fet un parell de vegades i sempre he enganxat una bona calorada, i aquest any no podia ser menys. Es tracta de fer una bona ruta en grup, pels pobles de la comarca d’Osona i del Lluçanès i com que surt del costat de casa, doncs no hi puc faltar.

Surto de treballar i he dormit poquet, però el suficient. Tinc el temps just per anar a casa i baixar amb bici, 6km extres però tots de baixada, fer un cafè i cap a la sortida.

Serpentegem per les carreteres que faig cada dia, fent les rotondes al revés i a bon ritme. Primera pujada a la Trona, i es fa prou bé, les cames estan fresques i encara no fa calor. Després farem tot un reguitzell de pobles pel Lluçanès que no em feu dir el nom perquè no ho recordo, però tot molt maco. Vaig rodant molta estona en grup però haig de reconèixer que em costa seguir, vaig un punt per sobre del que hauria i això es paga més endavant. Però vaja, que d’una manera o altre ho farem...

En un punt de la carretera la marxa es divideix en la curta d'111km i la llarga de 156km, però ara no farem mitjos dies havent dies sencers, així que cap a la llarga. Portem vuitanta i pico km i quan me’n adono el gps ja en marca 100.

I quan portes més de cent quilòmetres a cavall de la bici vulguis que no, et començes a notar cansadot, és el que hi ha, et fa mal el cul i tens molèsties vàries, i a més, cau una xusca que em crema el clatell, però no passa res, amb alegria i pedala que pedala...

Al penúltim avituallament hi arribo justet, sense aigua i una mica escalivat, em foto quinze litres d’aigua i omplo el bidó i marxo sol cap a Oristà. Al collons de Dragon Khan ja veig estrelletes, mare meva quina calor! Em torno a quedar sense aigua i arribo a Fontfreda rustidíssim, però torno a veure fort i ja només em queda l’ultim coll que l’he fet un munt de vegades i que no n’hi ha per tant així que tira, tira p’arriba gamarús...

I cap a Santa Eulàlia que vaig, arribant bastant sencer dintre del que cap, al final em surten 160km amb 2500+ que faig en 6h i 15m.

Molt content una vegada més, per poder gaudir de la bici, de l’esport i de la vida, que són quatre dies i s’han d’aprofitar.

Gràcies a tots.

 




Arxiu del blog