temes

29 de gen. 2023

TRAIL ROCACORBA

 


Feia anys que sentia a parlar d’aquesta cursa, així que cap a Canet d’Adri hi falta gent. En diuen marató però són “només” 36km, un detall que pot semblar poca cosa, però en 6 km poden passar moltes coses.

Avui mateix n’és un exemple... però anem per parts.

Primera cursa de l’any i la primera amb el meu nou equip: 9hsports.

Sortida a les 8 del matí amb un fred considerable, molta gent a la sortida i 1700+ per davant. Surto tranquil i corro còmode, sense estrebades que encara em noto la màquina molt freda. Primeres pujades i comencen els primers taps, vaja, paciència i anar fent. Als plans li foto gas i a les pujades també, i a les baixades pim pam, xino xano, com sempre vaja, després de tantes curses i de tants anys això ja sé com es fa; es tracta de gaudir i res més, escoltar el cos i passar una matinal a la natura, esforçant-m’hi, si, però no tot es rendiment i ritme, posicions i classificacions, en ser-hi en tinc ben prou.

La vall de Llèmena, una zona poc coneguda per a mi, amb corriols per tot arreu, alzinars i cims discrets però molt ben parits. Una cursa molt ben marcada, buscant un recorregut atractiu, amb algun tram tècnic però també molt corrible.

Sense adonar-me ja estic al km 15, vaig passant els avituallaments i gairebé no paro, porto de tot. Alguna baixada em costa més que altra, sobretot per les pedres i la fullaraca que no deixa veure-les.

Km 20 i tot al seu lloc. Disfrutant com un cabirol.

Km 25 i em trobo de puta mare, muscularment vaig molt bé i encara em sento amb energia.

Km 30; enganxo un xargai en una pista em giro el turmell i caic a terra, collons quin mal! A partir d’aquí he afluixat moltíssim, em passen corredors a grapats i jo que només vull arribar. Em falten 6km que els faig com puc i arribo amb un sentiment agredolç, tan bé que anava ostieee!

Al final  4h55m, 78è classificat i 5è de categoria, però això més ben igual, ara mateix hi tinc una bona pilota al turmell. Però això tampoc m’aturarà, Bueno uns dies i prou.

Va, Gas!










Arxiu del blog