temes

21 de maig 2023

VERTICAL MONTSERRAT

 


Tot i que sempre he pensat que això es una matada, abans de jubilar-me, tenia ganes de córrer una cursa de “bomber”, l’any passat ja la vaig fer aquesta, amb malles i bambes, però en veure arribar els bombers amb tot l’equip, vaig pensar que tard o d’hora també ho faria.

Es tracta de pujar els 2180 esgraons del cremallera de Montserrat, tant ràpid com es pugui, amb l’equip d’intervenció i equip de respiració autònom...i sobreviure, perquè la veritat es que es bastant dur; el cor es posa a mil revolucions i sues com un cabró a dins el traje de quatre capes (kevlar, llana, gore-tex i folre) el cos vol refrigerar suant però no ho aconsegueix, i cada vegada sues més, i cada vegada l’organisme es posa més al límit.

L’any passat vaig tardar 17 minuts i escaig però aquest any vaig necessitar-ne 25 i l’últim tram el vaig fer a tot el que donava la màquina i gairebé apunt de col·lapsar, vaig haver de parar uns segons a agafar aire perquè anava al límit.

Res, bona experiència, acompanyat de molts companys i amics i tot plegat per una causa solidària  com es la fundació sant Joan de Déu i Bombers amb causa.




Arxiu del blog