temes

12 de maig 2024

BACKYARD ULTRA DE TERRA ENDINS

 


Tercera vegada que participo en una Backyard el funcionament de la qual es molt senzill: donar una volta a un circuit de 6’7 km cada hora. En principi pot semblar fàcil, però amb el pas de les hores es va complicant. Guanya quan només en queda un.

La gent del club atlètic natació Torelló ens han preparar un recorregut molt maco, al costat del riu, i molt variat; caminets, asfalt, alguna rampa, una mica de tot i molt distret.

Sortim 80 corredors a les 9 del matí i apali, a donar voltes. L’ambient es festiu i distès i mica en mica els corredors es van auto eliminant. Jo vaig amb l’objectiu d’anar mica en mica. Primer superar la meva marca de 15 voltes, després arribar a 20 i després si pot ser a 24, però falta molt i s’ha d’anar volta a volta, menjant i bevent i guardant sempre una mica.

Faig una volta amb el gran Oriol Antolí, que es l’estrella invitada, un tio que es capaç d’estar quatre dies donant voltes a una Backyard, em deixa impressionat quan parla de la quarta i la cinquena nit sense dormir, o fent micro sons de 5 minuts...mare meva!

De moment  vaig bé, m’adono que si vaig molt lent se’m carreguen els tibials i a partir de la sisena volta li dono una mica més de gas i la cosa millora. Fa calor al sol, però a l’ombra s’està bé. Vaig fent, ara parlant amb un, ara parlant amb un altre.

Arriba la nit i ja només quedem 7 corredors, jo vaig bé, he arribat a la quinzena volta i encara en faig un parell mes. La primera part del recorregut es ple de pedres i vaig molt incòmode, molt atent a no caure, no m’hi veig gairebé. La segona part es mes rodadora i vaig lleuger per l’asfalt, tot i que hi ha alguna pujada que deunidó.

A la volta 18 ja només quedem tres corredors, però m’adono que els altres dos no tenen pas intenció de plegar, jo vaig bastant sencer i només tinc ganes de que es faci de dia. Volta 19 i em començo a notar el bessó, el que em vaig fer un trencament fa només 15 dies. A la volta 20 ja surto tocat i el bessó no em deixa córrer i camino més que no pas corro i faig tota la volta mig coix, i arribo a només un minut de tornar a sortir.

I res, aquí ho deixo, amb 20 voltes i 134km que no està gens malament.

Felicitats al CANT, una prova collonuda i amb molt de futur i felicitar al guanyador, un nanu que venia a fer 10 voltes i va i guanya amb 28.








 

Arxiu del blog